HİLTON´UN AÇILIŞI YAPILDI

Safranbolulu işadamı Şefik Dizdar tarafından yapılan Hilton Garden İnn Safranbolu ‘nun açılış geniş çaplı katılımla bugün gerçekleşti.

GÜNCEL 18.02.2017 19:31:46 0

Hilton Garden İnn Safranbolu´nun açılışına Karabük Milletvekilleri Mehmet Ali Şahin ve Prof. Dr. Burhanettin Uysal, Karabük Valisi Mehmet Aktaş, Bursa Valisi İzzettin Küçük, Karabük İl Emniyet Müdürü Mehmet Emin Akay, Karabük Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Refik Polat, Karabük İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Mehmet Uzun, Safranbolu Kaymakamı Murat Bulacak, Safranbolu Belediye Başkanı Dr. Necdet Aksoy, AK Parti Safranbolu İlçe Başkanı Ali Kaya ve yönetimi, daire müdürleri, işadamları ve çok sayıda davetli katıldı.

Hilton Garden İnn Safranbolu´nun açılış konuşmasını yapan Pürpa Turizm Otelcilik Sanayi Ticaret AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Safranbolulu İşadamı Şefik Dizdar, “Rahmetli Ünsal Tülbentçi beyden devraldığımız bu tesisi ancak Hilton ismiyle çalıştırmayı daha uygun gördük. Çünkü mesleğimiz otelcilik değil. Başarabildiysek kendimizi mutlu hissediyoruz. Hepinize teşriflerinizden dolayı teşekkür ediyorum.” dedi.

Pürpa Turizm Otelcilik Sanayi Ticaret AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Safranbolulu İşadamı Şefik Dizdar´ın sonrasında konuşan Safranbolu Belediye Başkanı Dr. Necdet Aksoy, Safranbolumuzda kritik bir otel işletmeciliğiyle buradaki turizmi daha yüksekleri çekelim diye bir çalışma başlattıklarını ifade ederek, “Bu arazi de belediyemize ait bir araziydi. Öncelikle imar planında 5 yıldızlı bir otel yapmak amacıyla tadilat çalışması gördük. Koruma Kurulumuzla belirli bir noktada anlaştık yükseklik ve gabari hususunda. Değerli Valimle Sayın Ünsal Tülbentçi´nin yanına gittik. Rica ettik kendisinden. Sayın Valim orada, ‘Safranbolu´dan bir şey almadan Safranbolu´ya çok hayırsever güzel işler yaptınız. Biz size ne verelim diye düşünüyorduk. dedi ve bu otel yatırımını size vermeye geldik. Siz burayı bir otel haline dönüştürün´ dedi. Sayın Tülbentçi bizim ricamızı kırmadı. Kendisinin Ege sahilinde 4500 yatak kapasitesi vardı. Bu otel yatırımını yapmayı arzu etti.” diyerek Ünsal Tülbentçi´yi andı ve Dizdara bu yatırımı Safranbolu´ya kazandırdığı için teşekkür etti.

Karabük Milletvekili Prof. Dr. Burhanettin Uysal, “Tarihi mirasa sahip olmak çok önemli bu tarihi mirası korumak ondan da önemli. Eğer bu tarihi mirası korurken bir gelir elde edemiyorsan bunu korumak gelecek nesillere aktarmak mümkün olmayacaktır. 1995´li yılları hatırlıyorum. Evlerimizi korumak gelecek nesillerimize aktarmak adına pansiyonculuğun geliştirilmesi için çok büyük gayretler verildi. Pansiyonculuk gelişti ama Safranbolu daha çok büyüdü, pansiyonculuk yetmedi. Her toplantımızda keşke büyük bir otelimiz olsa misafirlerimizi ağırlayabilsek diye hep hayıflandık. Ama bugün o hayıflanmanın sonlandığını görüyorum. Safranbolu, Karabük bu işletmeyle çok daha iyi olacaktır.” diyerek saygı ve selamlarını sundu.

Vali Mehmet Aktaş, bir oteller zincirinin halkasının Safranbolu´da açılmasından dolayı duyduğu memnuniyeti dile getirerek, “Safranbolumuzda her yıl 100 binlerce yerli ve yabancı misafiri ağırlıyoruz. Bu misafirlerimizi yüze yakın irili ufaklı tesislerimizde ağırlıyoruz ama bu standartta bir tesise sahip değildik. Bu tesisle boşluğu gidermiş olduk. Tabiri caizse Safranbolumuzu turizmde sınıf atlatmış olduk.” diyerek teşekkürlerini ifade etti.

Açılış töreninin son konuşmasını yapan Karabük Milletvekili Mehmet Ali Şahin, “Safranbolulular misafirlerimizi konaklarda misafir ederler. Burada gerçekten bir dünya markası Hilton´un zincirlerinden biri açılırken acaba konak turizmine olumsuz etkisi olur mu diye hafızalarda bir soru belirebilir. Hayır konak turizmini de tetikleyecektir.” dedi.

SAFRANBOLU KÜLTÜR MERKEZİ YAPILACAK

Konuşmasında İşadamı Şefik Dizdar´ın önceden Lunapark olan bölgeye Safranbolu Kültür Merkezi yapacağını ve projenin anıtlar kurulunda beklediğini Safranbolu Belediye Başkanı Dr. Necdet Aksoy´dan öğrendiğini ifade eden Şahin, “Bir an önce o dosya çıkmalı böylesine hayırlı bir işin temelini biran önce atabilmeliyiz. Anıtlar Kurulu tabi ki bir sit bölgesi olan Safranbolu´yu korumada titizlik gösterecek ama Anıtlar Kurulumuz, Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulumuz Safranbolu´nun gelişmesine de engel olmama konusunda da aynı titizliği gösterecek. Safranbolulular olarak kendilerinden bunu da bekliyoruz. Safranbolu bir Müzekent ama inşallah yakın bir zamanda Safranbolu müzeye de kavuşacak. Bu konuda Kültür ve Turizm Bakanlığımız Eski Cezaevi bölgesinde hazineye ait olan bir arazinin Kültür ve Turizm Bakanlığına tahsisiyle ilgili yazıyı Vali Bey yazıyı yazdı. Bende görüştüm. Şuana kadar bana cevap gelmedi onu da takip ediyoruz. İnşallah Safranbolu Kültür Merkezi´nin yanı sıra modern bir müzeye de sahip olacak.” dedi.

Konuşmaların ve duanın okunmasının sonrasında kurdele kesimi yapılırken otelin balo salonunda da kısa bir tanıtım programı düzenlenerek Safranbolu Halk Oyunları sahne aldı.